ضمانت اصل بودن کالا برای اکثر مشتریان باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد و مشتریان بتوانند محصول خود را با خیالی آسوده خریداری نمایند.
این موضوع برگرفته از شناخت کافی از فروشگاه و یا فروشنده آن محصول است.
فروشگاه های اینترنتی شناخته شده و دارای سابقه هم دارای اعتباراتی برای خود و مشتریان هستند و محصولاتی به بازار ارائه مینمایند که اصالت و اصل بودن آن کالا را تایید نموده اند.
اما از سوی دیگر ضمانت کالا، جهت معرفی کیفیت آن محصول، یکی از اساسی ترین موضوعات اعتبارسازی، در فروش کالا است.
بیشتر تولید کنندگان جهت ارائه و معرفی محصول خود به بازار، ضمانت کالا را جزو ارزشگذاری آن محصول، هدف گذاری میکنند.
از اینرو تولید کنندگان، خدمات پس از فروش را برای اعتبار سازی ضمانت کالاهای تولید شده، تبلیغ مینمایند.
ضمانت کالا در محصولات از لحاظ نوع کارایی و مدت زمان بهره مندی از ضمانت متفاوت برخوردار میباشند.
مثلا در اجناس ردیف الکترونیکی، بعضی از ایرادات پذیرفته میشود و حتی مدت زمان ضمانت آن، نسبت به محصولات دیگر کمتر است.
امروزه، رقابت در تبلیغات و جستجو کاربران در اینترنت باعث شده است آگاهی و شناخت مشتریان نسبت به محصولات تولید شده بیشتر گردد، از اینرو مشتریان حق انتخاب بهتری خواهند داشت.
خوشبختانه، تولید ملی در کشورمان از روند توسعه بالایی برخوردار است.
دیدگاه خود را بنویسید